Інструкційно-технологічна карта № 8

Тема: Муфта зчеплення трактора МТЗ-80. Особливості будови муфт зчеплення тракторів ЮМЗ-620 та Т-40М.

Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання по будові і регулюванню муфти зчеплення. Навчитись проводити операції по розбиранню, складанню і регулюванню муфти зчеплення, орієнтуватись в причинах можливих експлуатаційних несправностей.

Матеріально-технічне забезпечення робочого місця: Трактор МТЗ-80, двигун Д 240 з муфтою зчеплення взборі, комплект інструментів, приладів та пристосувань.

Зміст та послідовність виконання роботи:

1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки при виконанні лабораторно-практичної роботи.

2. Використовуючи рекомендовану літературу і плакати, повторити будову і роботу муфти зчеплення. Безпосередньо на тракторі розглянути розташування муфти і механізму керування.

3. Закрутити три технологічні болти через отвори в кожусі муфти в опорний диск, щоб стиснути пружини зчеплення і від’єднати зчеплення від маховика.

4. Роз’єднати кожух (опорний диск) і натискний диск, для чого стиснути їх знімачем, зняти відтискні важелі і викрутити три технологічні болти.

5. Розглянути будову веденого, натискного і опорного дисків та їх взаємодію і взаємозв'язок. Звернути увагу на те, що з’єднання веденого диску з фрикційними накладками з маточиною забезпечується при допомозі демпферних пружин. Вияснити необхідність такого з’єднання.

6. Скласти муфту зчеплення і перевірити положення кінців відтискних важелів, які повинні знаходитись в одній площині. Вияснити механізм регулювання положення відтискних важелів.

7. Вияснити призначення шліцьового отвору в опорному диску, до яких механізмів передається обертання незалежно від стану муфти зчеплення.

8. Розглянути будову і дію сервомеханізму (механічного підсилювача) приводу виключення муфти зчеплення, а також будову, призначення та дію дискового гальмівця.

9. Провести безпосередньо на тракторі регулювання муфти зчеплення, яке включає регулювання вільного ходу педалі, механічного підсилювача і гальмівця.

10. Користуючись плакатами, визначити основні конструктивні відмінності між муфтами зчеплення тракторів МТЗ-80, ЮМЗ-620 і Т-40М. Вияснити будову, роботу, регулювання та можливі експлуатаційні несправності двопотокових муфт зчеплення тракторів ЮМЗ-620 та Т-40М.

11. Прибрати робоче місце і перевірити його комплектність.

12. Оформити звіт про виконану роботу.


Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.

Основні регулювання муфти зчеплення:


1. Вільний хід подушки педалі муфти зчеплення 40-45мм (допустимий – до 30 мм);

2. Зазор між відтискним підшипником та відтискними важелями (“лапками”) – 3 мм;

3. Відстань від торця маточини опорного диска до місця контакту відтискних лапок з відтискним підшипником 12 ± 0,5 мм;

4. Довжина пружини тяги приводу гальмівця при включеному зчепленні – 35 мм;

5. Довжина тяги приводу гальмівця встановлюється в такій послідовності:

- тягу приводу гальмівця від’єднати від важеля муфти зчеплення;

- важіль приводу гальмівця разом з тягою повернути проти ходу годинникової стрілки до упору і при такому положенні видовжити тягу гальмівця настільки, щоб вона вільно з’єднувалася з важелем виключення муфти зчеплення;

- вкоротити тягу гальмівця при допомозі різьбової муфти на 7 мм;

- вкорочену тягу приводу гальмівця з’єднати з важелем муфти зчеплення.

Питання для самоконтролю:

1. Назвати ведучі частини муфти зчеплення.
2.Скільки відтискних важелів має муфта зчеплення трактора МТЗ-80?
3.Чому муфта зчеплення трактора МТЗ-80 є постійно замкненою?
4.До яких негативних наслідків може привести неправильне регулювання положення відтискних важелів (“лапок”) муфти зчеплення?
5.Назвати деталі веденого диску муфти зчеплення.
6.Яке призначення шліцьового отвору в опорному диску муфти?
7.З якою метою на валу муфти встановлено дискове гальмівце?
8.Який пристрій в приводі муфти передбачено для полегшення її виключення?
9.Назвати чотири регулювання муфти зчеплення і її приводу.
10.Чому педаль муфти зчеплення інколи не повертається в вихідне положення після натискання?
11.Від чого залежить величина вільного ходу педалі муфти зчеплення?
12.При роботі на тракторі муфта повністю не виключається (“веде”). Чому?
13.Які причини того, що муфта зчеплення “буксує”? Як усунути ці несправності?



Завдання до звіту про виконану роботу: Дайте відповіді на запитання для самоконтролю.

Навчальні посібники (література):
Гельман Б. М., Москвін М. В. "Сільськогосподарські трактори та автомобілі". Книга 1. Двигуни. – ВО "Агроиздат", 1987. – 302с.
Головчук А. Ф. "Експлуатація та ремонт сільськогосподарської техніки". Книга 1. Трактори. – К.: Грамота, 2003 – 336с.
Антоненко А. Ф. Недашківський Р. М. "Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів"

^^вверх^^