Інструкційно-технологічна карта № 9
Тема: Муфта зчеплення трактора Т-150. Особливості будови муфти зчеплення тракторів ДТ-75М.
Мета заняття: Закріпити теоретичні знання і поглибити знання по будові і регулюванню муфти зчеплення. Навчитись проводити операції по розбиранню, складанню та регулюванню муфти, виявляти причини можливих експлуатаційних несправностей муфти зчеплення.
Метеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактор Т-І50К, ДТ-75М, Двигун СМД-62 з муфтою зчеплення в зборі, агрегати пневмоприводу механізму виключення муфти зчеплення Т-150К, гідропідсилювач механізму виключення муфти зчеплення трактора ДТ-75МВ, комплект інструмен¬тів, приладів та пристосувань.
Зміст та послідовність виконання роботи:
1. Ознайомитись з правилами техніки безпеки при виконанні лабораторно-прак¬тичної роботи.
2. Використовуючи рекомендовану літературу і плакати, повторити будову і роботу муфти зчеплення, розглянути розташування муфти і механізм керування безпосередньо на тракторі.
3. Відкрутити болти кріплення муфти від маховика і від’єднати муфту зчеплення. Вийняти розтискні пружини, ведені та проміжний диски.
4. Розглянути будову ведених дисків з фрикційними накладками, їх з’єднання з валом муфти зчеплення. Вияснити призначення розтискних пружин, а також демпферних пружин ведених дисків.
5. Визначити, які складові частини муфти зчеплення є ведучими. Від’єднати упорне кільце від відтискних важелів, зняти один із важелів і розглянути його будову та кріплення.
6. Зібрати муфту зчеплення, використовуючи для центрування дисків шліцьовий вал муфти. Звернути увагу на положення ведених дисків та кожуха муфти відносно маховика.
7. Розглянути механізм виключення муфти зчеплення, роботу слідкуючого пристрою пневматичного підсилювача. Вияснити взаємодію механізму виключення муфти зчеплення з гальмівцем вала муфти.
8. Вияснити, які регулювання має механізм виключення(включення) муфти зчеплення, включаючи слідкуючий пристрій пневматичного підсилювача (сервомеханізму).
9. Провести регулювання муфти зчеплення і гальмівця безпосередньо на тракторі.
10. Користуючись плакатами, вияснити основні відмінності в будові муфт зчеплення та механізмів виключення муфт зчеплення тракторів Т-І50 і ДТ-75 МВ.
11. Розібрати гідропідсилювач механізму виключення муфти зчеплення трактора ДТ-75МВ, розглянути його будову і роботу.
12. Зібрати гідропідсилювач.
13. Прибрати робоче місце і перевірити його комплектність.
14. Оформити звіт про виконану роботу.
Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.
Основні регулювання муфти зчеплення:
1. Вільний хід педалі муфти зчеплення – 30-40 мм.
2. Зазор між упором відтискного підшипника і кільцем відтискних важелів – 3,5 - 4,0 мм.
3. Повний хід педалі – 150-160 мм.
4. Зазор між торцем регулювальної гайки і колодкою гальмівця – 2,5 – 3,0 мм.
Несправності муфти зчеплення та їх зовнішні ознаки:
1. Зчеплення пробуксовує:
- відсутній вільний хід педалі;
- замаслені фрикційні накладки ведених дисків;
- втрата пружності (ослаблення) натискних пружин;
- зношування фрикційних накладок ведених дисків.
2. Зчеплення “веде”:
- збільшений вільний хід педалі муфти зчеплення;
- короблення ведених дисків;
- зламаний один із відтискних важелів (“лапок”);
- неправильно відрегульовано гальмівце вала муфти зчеплення.
3. Педаль не повертається в попереднє положення:
- малий зазор між плунжером і клапаном слідкуючого пристрою або зношування клапана (зазор 1,8 ? 0,1 мм).
Питання для самоконтролю:
1. Чому муфта зчеплення трактора Т-150К називається постійно замкнутою, двохдисковою. фрикційною, сухою?
2. Назвати деталі ведучої і веденої частин муфти зчеплення.
3. Чому вал муфти зчеплення трактора Т-150К виготовлений пустотілим ?
4. Вказати призначення розпірних пружин між натискним, проміжним дисками і маховиком.
5. Як правильно встановити ведені диски при складанні муфти зчеплення?
6. Вказати місце змащування відтискного підшипника та підшипника вала муфти зчеплення.
7. Назвати можливі несправності муфти зчеплення, які спричиняють пробуксовування вклю-ченої муфти зчеплення.
8. Які вузли входять до пневматичного підсилювача механізму виключення муфти зчеплен-ня?
9. Вказати послідовність регулювання гальмівця муфти зчеплення.