Інструкційно-технологічна карта № 11

Тема:Коробка передач трактора Т-150К. Особливості будови коробки передач трактора Т-150.

Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання по будові та роботі коробки передач тракторів Т-150К та Т-150. Навчитись проводити розбирання і складання вузлів і механізмів коробок передач вказаних марок тракторів.

Матеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактори Т-150К, Т-150, монтажні коробки передач, комплект інструмен¬тів, приладів та пристосувань, плакати, підручники.

Зміст та послідовність виконання роботи:

1. Ознайомтесь з правилами техніки безпеки при виконанні роботи.

2. Використовуючи рекомендовану літературу і плакати, повторіть будову і роботу коробки передач трактора Т-150К та гідросистеми коробки передач. Розгляньте розташування вузлів коробки передач на тракторі.

3. Від’єднайте трубопроводи, масляний фільтр, перепускний розподільник, кришки коробки передач, коробки діапазонів і роздавальної коробки.

4. Розгляньте розташування валів і шестерень, виясніть послідовність передачі крутного моменту при включенні передач переднього та заднього ходу і переднього моста.

5. Використовуючи схему гідросистеми трансмісії і деталі в натуральному вигляді, розгляньте роботу гідросистеми, потоки масла при включенні однієї з передач та в момент їх переключення. Виясніть дію гідропідтискних муфт, перепускного, запобіжного і перекидних клапанів.

6. Розберіть, вивчіть будову і зберіть гідропідтискну муфту. Виясніть, як правильно встановити муфти на вторинному валі по нанесених на барабані і торці вторинного вала стрілках. Огляньте ведучі і ведені диски муфти, з’єднання їх з барабаном і шестернею.

7. Розгляньте будову вторинного валу, канали для підведення масла від золотника розподільника до гідропідтискних муфт.

8. Розберіть, вивчіть будову і зберіть гідророзподільник. Зверніть увагу на мітки, нанесені на зубчастому вінці золотника і зубчастому секторі привідного важеля керування золотником.

9. Розгляньте будову масляного фільтра, призначення та місце розташування клапанів в гідросистемі трансмісії.

10. Виясніть розташування органів керування коробкою передач трактора Т-150К, роздавальною коробкою, масляним насосом гідроначіпної системи та редуктором вала відбору потужності.

11. Виясніть особливості конструкції коробки передач трактора Т-150, зверніть увагу на розподіл потоку потужності між лівим і правим рушіями, управління поворотом трактора при допомозі рульового колеса та коробки передач.

12. Приберіть робоче місце і перевірте його комплектність.

13. Оформіть звіт про виконану роботу.

Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.

Коробка передач трактора Т-150К:

Чотириступінчаста, забезпечує роботу трактора в робочому режимі ( ІІ діапазон ), транспортному режимі ( ІІІ діапазон ), сповільненому режимі ( І діапазон ).В кожному режимі роботи забезпечується включення чотирьох передач.Коробка передач забезпечує також включення чотирьох передач заднього ходу.Робочий тиск масла в гідросистемі трансмісії 0,9 - 0,95 МПа ( 9-9,5 кгс/см2) підтримується перепускним клапаном. При зниженні робочого тиску в системі до 0,85 МПа ( 8,5 кгс/см2 ) працювати на тракторі забороняється. Необхідно відрегулювати перепускний клапан.Запобіжний клапан спрацьовує при випадковому заїданні (заляганні) перепускного клапана і зростанні тиску в системі до 1,7 - 1,9 МПа. Перепускний клапан масляного фільтра спрацьовує при перепаді тиску в результаті забруднення фільтра на 0,3 -0,35 МПа. В гідросистемі коробок передач тракторів використовується масло М-10Г2к та М-8Г2к (взимку) у кількості: Т-150 – 39 л; Т-150К – 38 л.

Можливі експлуатаційні несправності коробок передач:

1. Утруднене переключення діапазонів:

- муфта зчеплення “веде”;

- гальмівце не зупиняє первинний вал коробки передач;

- зношування (завальцювання) зубців шестерень;

- зношування шліців на валах коробки діапазонів.

2. Самовільне виключення (включення) та одночасне включення двох діапазонів:

- надмірне зношування вилок і пазів повзунів;

- послаблено болти кріплення вилок переключення.

3. Нагрівання коробки передач:

- недостатня кількість масла;

- надто густе або надто рідке масло.

4. Стуки і надмірний шум в коробці передач (діапазонів):

- зношування шестерень, кареток і підшипників;

- попадання сторонніх предметів.

Питання для самоконтролю:

1. На якому з валів коробки передач шестерні закріплені жорстко, а на якому – через підшипни-ки кочення?
2. Яке призначення перекидних клапанів?
3. Чому гідропідтискні муфти потрібно встановлювати на вторинному валу в точно визначеному положенні? Як фіксуються муфти на валу?
4. Як забезпечується включення гідропідтискних муфт для включення передач при непрацюючому (несправному) двигуні?
5. Яку функцію в гідросистемі трансмісії виконує гідроакумулятор?
6. Яке значення робочого тиску масла в гідросистемі і чим воно підтримується?
7. Як забезпечується плавний поворот трактора Т-150 та поворот з фіксованим радіусом?
8. Як перевірити рівень масла в коробці передач трактора Т-150К? Вказати розміщення заливної горловини.
9. Зарисувати схеми переключення діапазонів тракторів Т-150 та Т-150К.

^^вверх^^