Інструкційно-технологічна карта № 12
Тема: Ведучі мости тракторів МТЗ-80 (МТЗ-82). Особливості будови ведучих мостів тракторів ЮМЗ-6АМ та Т-40М.
Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання з будови, роботи, регулювання та усунення можливих експлуатаційних несправностей ведучих мостів тракторів МТЗ-80 (МТЗ-82). Навчитись проводити розбирання і складання вузлів і механізмів ведучих мостів вказаних марок тракторів.
Матеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактори МТЗ-80 (МТЗ-82), ЮМЗ-6АМ, Т-40М; монтажні ведучі мости, комплект інструментів, приладів та пристосувань, плакати, підручники.
Зміст та послідовність виконання роботи:
1. Ознайомтесь з правилами техніки безпеки при виконанні роботи.
2. Використовуючи рекомендовану літературу і плакати, повторіть і розгляньте на тракторі будову і кріплення заднього моста, назву механізмів, вузлів і деталей.
3. Зніміть кришку корпусу заднього моста, від’єднайте від корпусу і вийміть разом з піввіссю рукав лівої півосі, вийміть ведену шестерню кінцевої передачі.
4. Зніміть кришку і кожух муфти автоматичного блокування диференціалу і вийміть муфту разом з валом.
5. Зніміть диски гальм, двома монтажними болтами випресуйте кришку і стакан в зборі з ведучою шестернею кінцевої передачі. Зніміть регулювальні прокладки з кожного боку з-під фланця стакану і зв’яжіть в окремі пакети.
6. Для зняття диференціалу розберіть праву половину (рукав півосі та гальмо) моста. Розгляньте будову і дію диференціалу при прямолінійному русі і повороті трактора.
7. Розгляньте будову і дію механізму автоматичного блокування диференціалу (АБД).
8. Звільніть від тяги і пружин диски гальма, розгляньте будову і дію гальма.
9. Зберіть задній міст у зворотній послідовності. Проведіть регулювання гальм.
10. Розгляньте по плакату і на тракторі будову і роботу переднього моста, вузлів, механізмів і деталей, через які передається привід на передній ведучий міст.
11. Розберіть, розгляньте будову і принцип дії роздавальної коробки. Зверніть увагу на привід роздавальної коробки, роботу муфти вільного ходу (обгінної муфти). Зберіть роздавальну коробку. Розгляньте механізм керування роздаваль¬ною коробкою.
12. Без розбирання розгляньте будову карданного валу та проміжної опори і їх кріплення на трак-торі.
13. По плакату і на тракторі розгляньте будову переднього ведучого моста. Зверніть увагу на конструкцію самоблокуючого диференціалу, головної та кінцевих передач. При необхідності (з дозволу викладача) проведіть часткове розбирання ведучого моста.
14. Користуючись плакатами і натуральними вузлами, розгляньте відмінності у будові та роботі механізмів ведучих мостів тракторів ЮМЗ-6АМ та Т-40М.
15. Приберіть робоче місце і перевірте його комплектність.
16. Оформіть звіт про виконану роботу.
Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.
Повний хід педалей гальм: 70 - 90 мм.
Основні несправності ведучих мостів та способи їх усунення:
1. Підвищений шум у головній передачі:
- великий зазор між зубцями конічних шестерень;
- великий зазор в конічних підшипниках ведучої шестерні.
2. Підвищене нагрівання ведучого моста:
- знижений рівень масла в корпусі ведучого моста;
- малий зазор між зубцями конічних шестерень;
- малий зазор в підшипниках ведучої шестерні.
3. Підтікання масла:
- підвищений рівень масла в корпусі ведучого моста;
- забруднений сапун;
- порушено ущільнення вала ведучої шестерні.
4. Не працює автоматичне блокування диференціала:
- заїдання золотника датчика блокування;
- низький тиск масла в маслопроводі виконавчого механізму;
- замаслені диски муфти блокування;
- спрацьовані накладки дисків.
Питання для самоконтролю:
1. З яких механізмів складається задній ведучий міст трактора МТЗ-80?
2. Яке призначення механізму автоматичного блокування диференціалу і при яких умовах він спрацьовує?
3. Назвати тип гальм трактора МТЗ-80. Чим регулюється вільний хід педалей гальм?
4. Яке призначення прокладок між корпусом заднього моста і стаканом під¬шипників ведучих шестерень кінцевої передачі ?
5. Назвати три положення важеля керування роздавальною коробкою.
6. Назвати положення рукоятки керування краном датчика АБД на гідропідсилювачі рульового керування.
7. При виконанні яких робіт необхідно відключати автоматичне блокуван¬ня диференціалу зад-нього моста?
8. У яких випадках дозволяється використання примусового блокування диференціала ведучого моста?