Інструкційно-технологічна карта № 13

Тема: Ведучі мости і карданні передачі тракторів Т-150К.Особливості будови ведучого моста трактора Т-150.

Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання з будови, роботи, регулювання та усунення можливих експлуатаційних несправностей ведучих мостів тракторів Т-150К та Т-150. Навчитись проводити розбирання і складання вузлів і механізмів ведучих мостів та карданних передач тракторів Т-150К (Т-150).

Матеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактор Т-150К і Т-150; монтажні ведучі мости, комплект інструмен¬тів, приладів та пристосувань, плакати, підручники.

Зміст та послідовність виконання роботи:

1. Ознайомтесь з правилами техніки безпеки при виконанні роботи.

2. Використовуючи рекомендовану літературу і плакати, повторіть і розгляньте на тракторі будову і кріплення ведучих мостів, назви механізмів, вузлів і деталей.

3. Розгляньте на тракторі передній і задній мости, зверніть увагу на відмінності у кріпленні до рами і у розміщенні редукторів. По плакату розгляньте, які деталі передають обертання від роздавальної коробки до ведучих коліс.

4. Зніміть кришки кінцевих передач (бортових редукторів) і, загвинтивши болти М16 у торці, висуньте півосі так, щоб їх кінці вийшли із диференціала.

5. Згвинтіть гайки із шпильок кріплення редуктора головної передачі з диференціалом, вийміть його з корпуса ведучого моста. Двома монтажними болтами випресуйте стакан разом з ведучою конічною шестернею. Зв’яжіть пакет регулювальних прокладок.

6. Відкрутіть регулювальні гайки конічних підшипників корпусу диференціалу і зніміть диференціал. Розгляньте будову диференціала, блокувальну дію фрикційних муфт.

7. Розгляньте будову і взаємодію ведучої і веденої шестерень головної передачі, вимоги до комплектування, складання і регулювання зачеплення шестерень головної передачі та конічних підшипників.

8. Зберіть диференціал, встановіть стакан разом з ведучою конічною шестернею. Встановіть редуктор головної передачі в корпус заднього моста.

9. Зніміть сонячну шестерню і водило у зборі з сателітами однієї із кінцевих передач. Вивчіть будову і взаємодію деталей редуктора кінцевої передачі.

10. Відрегулюйте конічні підшипники кінцевої передачі.

11. Вивчіть будову і роботу карданних передач:розгляньте розміщення і кріплення складових частин карданних передач приводу заднього і переднього ведучих мостів на тракторі. По плакату уточніть назви складових частин. Розгляньте призначення шліцьового з’єднання і карданного шарніра. Розберіть карданну передачу і зверніть увагу на положення стрілок на шліцьових валах та балансувальні пластини на вилках карданного шарніру. З’ясуйте, як змащуються голчасті підшипники карданних шарнірів.

12. Зберіть карданну передачу, забезпечивши співпадання стрілок на шліцьових з’єднаннях Встановіть карданну передачу на трактор.

13. По плакату і на тракторі розгляньте будову ведучого моста трактора Т-150.

14. Виясніть місця і способи мащення вузлів і механізмів ведучих мостів тракторів Т-150К та Т-150.

15. Приберіть робоче місце і перевірте його комплектність.

16. Оформіть звіт про виконану роботу.

Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.

Основні регулювання ведучих мостів:

- Зазор в зачепленні шестерень головної передачі регулюється зміною кількості прокладок між корпусом і стаканом підшипників ведучої шестерні та регулювальними гайками, встановленими в корпусі головної передачі. Регулювання проводиться в умовах спеціалізованої майстерні. При розбиранні головної передачі без зміни шестерень необхідно зафіксувати положення регулювальних гайок і кількість регулювальних прокладок, а під час збирання залишити їх незмінними.

- Зазор в підшипниках вала ведучої шестерні регулюється зміною кількості прокладок між розпірною втулкою і внутрішньою обоймою підшипника; після регулювання підшипників вал ведучої шестерні повинен повертатися з допомогою динамометричного ключа крутним моментом 1,4...2,2 Н•м.

- Зазор в підшипниках кінцевої передачі регулюється затягуванням регулювальної гайки до тугого прокручування корпуса з гальмівним барабаном, з наступним її відкручуванням на 1/8 оберта і застопорюванням шайбою з контргайкою.

Питання для самоконтролю:

1. Назвати рухомі і нерухомі шестерні планетарного редуктора кінцевої передачі трактора Т-150К та Т-150.

2. Як відрегулювати підшипники кінцевої передачі?

3. Які деталі диференціалу забезпечують його часткове блокування?

4. Які деталі головної передачі не можна розкомплектовувати під час розбирання і складання?

5. Назвати основні регулювання головної передачі трактора Т-150К.

6. Як вплине на роботу головної передачі зменшення кількості прокладок між корпусом редуктора головної передачі та стаканом підшипників вала ведучої шестерні?

7. Як перевірити рівень масла в планетарних редукторах кінцевих передач; як залити і злити масло з корпуса ведучого моста тракторів Т-150 та Т-150К?

8. Назвати деталі заднього ведучого моста трактора Т-150К, які не є взаємозамінні з деталями переднього моста. Вказати причини.

9. Чому на тракторі Т-150 ведучий міст оснащений двома головними передачами?

10. В чому полягає особливість будови редукторів головних передач трактора Т-150К в порівнянні з трактором Т-150?

11. Як і чому повинні бути розміщені одна відносно другої вилки, які знаходяться на загальному карданному валу?

^^вверх^^