Інструкційно-технологічна карта № 14

Тема: Ведучий міст трактора ДТ-75МВ.

Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання з будови, роботи, регулювання та усунення можливих експлуатаційних несправностей ведучого моста трактора ДТ-75МВ. Навчитись проводити розбирання і складання вузлів і механізмів ведучого моста трактора ДТ-75МВ.

Матеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактор ДТ-75МВ; монтажний ведучий міст, комплект інструментів, приладів та пристосувань, плакати, підручники.

Зміст та послідовність виконання роботи:

1. Ознайомтесь з правилами техніки безпеки при виконанні роботи.

2. Використовуючи рекомендовану літературу, плакати, повторіть і розгляньте на тракторі будову ведучого моста. Виясніть назви деталей, через які передається обертання від вторинного вала коробки передач до ведучих зірочок.

3. Зніміть кришки коробок керування, кришку відсіку головної передачі і планетарних механізмів повороту, кришки регулювальних люків гальмівних стрічок та кришки корпусів кінцевих передач.

4. Через бокові кришки кінцевих передач вийміть півосі, ведучі шестерні кінцевих передач; вийміть шківи гальм.

5. Зніміть шківи з фланців сонячних шестерень, вийміть стакани разом з шестернями і планетарний редуктор з корпуса заднього моста.

6. Розберіть, розгляньте будову і роботу планетарного механізму повороту у взаємодії з гальмами шківів сонячних шестерень, шківів гальм при прямолінійному русі трактора та при здійсненні плавного та крутого поворотів.

7. Розгляньте будову механізмів керування та їх регулювання.

8. Зберіть ведучий міст в зворотному порядку.

9. Проведіть регулювання стрічкових гальм шківів сонячних шестерень та шківів валів водил (ведучих шестерень кінцевих передач).(З метою скорочення затрат часу на розбирання та складання ведучого моста на тракторі, вивчення його будови і роботи можна проводити на окремо взятому планетарному редукторі без повного розбирання ведучого моста трактора).

10. Виясніть, як змащуються деталі планетарного редуктора та чим запобігається витікання масла у бокові відсіки корпуса ведучого моста.

11. Виясніть, як змащуються шестерні і підшипники кінцевих передач.

12. Розгляньте, де заливають, контролюють рівень і зливають масло у відсіку головної передачі та в корпусах кінцевих передач.

13. Приберіть робоче місце і перевірте його комплектність.

14. Оформіть звіт про виконану роботу.

Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.

Вільний хід важелів повороту – 60-80 мм.

Повний хід важелів 500 - 600 мм.

Зазор між накладками гальмових стрічок і шківами 1,5 - 1,8 мм. (один оберт регулювального гвинта).

Основні несправності механізму повороту:

1. Трактор “веде” в бік під час руху з навантаженням:

- відсутній вільний хід важелів керування,

- замаслені колодки гальмових стрічок,

- спрацьовані колодки гальмових стрічок.

2. Трактор не робить крутого повороту:

- порушено регулювання керування стоянковими гальмами,

- замаслені накладки стрічок гальм,

- спрацьовані накладки стрічок гальм.

Ці ж несправності призводять до слабкої дії гальм.

Питання для самоконтролю:

1. Назвати деталі планетарного редуктора механізму повороту трактора.
2. Як залити і перевірити рівень масла у відсіках планетарного редуктора та кінцевих передач трактора?
3. Завдяки чому запобігається попадання масла у відсіки гальм?
4. Які шківи розгальмовуються чи загальмовуються при здійсненні плавного та крутого повороту трактора?
5. Чому при розгальмовуванні однієї з сонячних шестерень здійснюється плавний поворот трактора, хоч передача крутного моменту на відповідну ведучу зірочку припиняється?
6. Як в ході експлуатації трактора визначити правильність регулювання гальм?
7. Чим обмежується провисання стрічок гальм над шківами та як його правильно відрегулювати?
8. Яким повинен бути вільний хід педалей приводу гальм та важелів приводу гальм сонячних шестерень? Чим регулюють вільний хід педалей гальм та важелів повороту?

^^вверх^^