Інструкційно-технологічна карта № 17
Тема: Ходова частина тракторів ДТ-75М, Т-150, Т-70С.
Мета заняття: Закріпити і поглибити теоретичні знання по будові та регулюванню ходової частини гусеничних тракторів, навчитись проводити розбирання, складання і регулювання вузлів ходової частини, виявляти та усувати найбільш характерні несправності.
Матеріально-технічне оснащення робочого місця: Трактори ДТ-75М, Т-150, Т-70С; вузли і механізми ходової частини гусеничних тракторів, домкрат, комплект інструментів, приладів і пристосувань.
Зміст та послідовність виконання роботи:
1. Ознайомтесь з правилами техніки безпеки при виконанні роботи.
2. Користуючись рекомендованою літературою та плакатами, повторіть і розгляньте на тракторах будову остова, вузлів та агрегатів підвіски, гусеничного рушія, механізмів натягування гусениць.
3. На тракторі ДТ-75М розгляньте будову рами і місця кріплення до неї агрегатів і вузлів трактора, вузлів ходової частини.
4. Зніміть балансирну каретку з цапфи. Користуючись знімачем, зніміть катки з осей, розгляньте розміщення і будову ущільнень підшипників. Виясніть, як регулюють конічні підшипники. Зберіть каретку і встановіть на цапфі.
5. Зніміть напрямне колесо з колінчастої вісі, розгляньте підшипники і ущільнення. Встановіть колесо на вісь і відрегулюйте підшипники.
6. Зніміть підтримуючий ролик, розгляньте його будову і встановіть на вісь.
7. Розгляньте будову гусеничного ланцюга, зверніть увагу на розміщення ланок відносно напрямку обертання ведучої зірочки при русі трактора вперед.
8. Дотримуючись правил безпеки, з дозволу викладача, роз’єднайте гусеничний ланцюг і зніміть його ланки з ведучої зірочки, підтримуючих роликів та напрямного колеса.
9. Розгляньте будову пристрою для натягування гусениць. З’єднайте гусеничний ланцюг і відрегулюйте натяг гусениці, перевіряючи провисання ланцюга на ділянці між двома підтримуючими роликами.
10. Вивчіть будову ходової частини трактора Т-150, зверніть особливу увагу на будову балансирних кареток, амортизаторів, механізму натягування гусениць.
11. Використовуючи підручники та плакати, розгляньте на тракторі Т-70С будову ходової частини з напівжорсткою торсіонною підвіскою. Зверніть увагу на:
а) будову і роботу передньої підвіски;
б) будову і роботу задньої підвіски;
в) будову візка ходової частини;
г) будову напрямного колеса і механізму натягування гусениці. При потребі з дозволу викладача проведіть часткове розбирання вузлів і механізмів ходової частини.
12. Приберіть робоче місце і перевірте його комплектність.
13. Оформіть звіт про виконану роботу.
Опис конструкції, схеми, технічні умови, основні технологічні та регулювальні параметри.
Регулювання натягу гусениць:
1. ДТ-75М
- довжина пружини натяжного механізму 640 мм;
- провисання гусениці, заміряне між підтримуючими роликами, повинно бути 30 - 50 мм;
2. Т-150
- довжина пружини натяжного механізму 525 мм;
- провисання гусениці, заміряне між підтримуючими роликами, повинно бути 40 - 60 мм;
3. Т-70С
- провисання гусениці, заміряне між напрямним колесом і підтримуючим роликом, повинно бути 45 - 50 мм.
Регулювання підшипників ходової частини гусеничних тракторів:
Осьовий зазор в конічних підшипниках напрямного колеса та опорних котків повинен бути не більше 0,5 мм.
ДТ-75МВ, Т-150:
- зазор у підшипниках напрямних коліс регулюють за допомогою регулювальних гайок. При регулюванні гайка затягується до тугого прокручування колеса рукою за oбід, після чого гайку необхідно відпустити на 1/3 - 1/6 оберту, заштопорити і перевірити величину зазору. Після регулювання підшипників напрямне колесо повинно вільно обертатися від зусилля руки без відчутного люфту та скреготу в підшипниках.
- зазор у підшипниках підтримуючих роликів регулюють за допомогою регулювальних прокладок шляхом зміни їх кількості. Перевіряють правильність регулювання зазорів у підшипниках аналогічно вищенаведеній послідовності.
Т-70:
- зазори у підшипниках напрямних коліс та підтримуючих роликів регулюють за допомогою регулювальних прокладок шляхом зміни їх кількості.
Питання для самоконтролю:
1. Назвати типи підвісок тракторів ДТ-75МВ,Т-150, Т-70С.
2. Які відмінності у будові механізмів натягування гусениць на тракторах ДТ-75МВ,Т-150, Т-70С ?
3. Як перевірити і відрегулювати натяг гусениць на вказаних тракторах?
4. Як послабити натяг гусениці трактора Т-150 ?
5. За допомогою яких пристроїв регулюють зазори у підшипниках напрямних коліс та підтримуючих роликів на тракторах ДТ-75МВ, Т-150, Т-70С ?
6. Як правильно встановіть гусеничний ланцюг на цих тракторах ?
7. Назвати відмінності у гусеничних ланцюгах тракторів ДТ-75МВ, Т-150, Т-70С (кількість ланок, ширина ланок, діаметр пальців).
8. Вказати відмінності у будові передньої та задньої торсіонних підвісок трактора Т-70С.
9. Назвати місця змащування вузлів та механізмів ходової частини тракторів ДТ-75МВ, Т-150, Т-70С.
10. Які змащувальні матеріали використовуються для змащування вузлів ходової частини тракторів ДТ-75МВ, Т-150, Т-70С ?