«Сучасний педагог – це лідер і дослідник.»


Мета заняття:
❑ розширити уявлення про лідерство, як рушійний фактор вміння управляти собою;
❑ знайти шлях власної реалізації лідерського потенціалу у сучасній системі педагогічної діяльності;
❑ формувати стратегію лідерської поведінки в типових проблемних ситуаціях професійної взаємодії.

Вид заняття: психолого-педагогічний семінар.

Викладач:

Доброго дня усім присутнім. Епіграфом нашої зустрічі стануть слова Вольфганга Гете:

«Щоб мати більше, ви повинні являти собою більше. Щоб досягти великих результатів у зовнішньому світі, необхідно працювати над своїм внутрішнім світом, вдосконалювати себе. Особистий розвиток – це могутній інструмент, який можна використати для досягнення будь-якої поставленої мети».

Зважаючи на інтенсивність розбудови та оновлення сфер суспільного життя в нашій країні досить актуального значення набуває проблема лідерства. І це зовсім не є дивовижею… Суспільству потрібні люди-лідери, що будуть здатні навколо себе об’єднати тих, що цілеспрямовано рухатимуться до поставленої мети та сприяти його моральному розвитку.

Проблема лідерства тільки на перший погляд видається новою і не дослідженою. Але якщо задатися питанням пошуку, то можна натрапити на безліч джерел інформації, які служитимуть доказами того, що іще сотні років тому науковці плідно працювали над вивченням питання лідерства та формуванням лідерських якостей.

Так в процесі роботи ними було виокремлено чотири групи людей:
❑ ті, які змінюють світ;
❑ ті, котрі спостерігають за тими, хто здійснює зміни;
❑ ті хто дивуються, дізнавшись про зміни;
❑ ті, котрі нічого не знають про зміни.

Взявши до уваги ці чотири категорії, я з впевненістю можу сказати, що хочу належати до першої, а якщо врахувати той факт, що цей клас сьогодні не є пустим, і тут зібралось досить багато гостей, думаю більшість з вас віддають перевагу також першій групі людей.

Тож думаю можна виокремити декілька завдань які сьогодні нам потрібно буде вирішити. Отже, насамперед потрібно: - розширити уявлення про лідерство, як рушійний фактор вміння управляти собою; - знайти шлях власної реалізації лідерського потенціалу у сучасній системі педагогічної діяльності: - формувати стратегію лідерської поведінки в типових проблемних ситуаціях професійної взаємодії.

Як ми вже згадували раніше, сьогодні існує дуже багато визначень лідерства. Але хотілося б звернути увагу саме на лідерство в освіті.

Що означає бути лідером в освітній галузі?

Для одних у цьому словосполученні заключається бажання володіти владою, впливати на людей, для інших ці слова пов’язані з відповідальністю за що-небудь або кого-небудь.

Іще для декількох тисяч – це спосіб існування, це радість від того, що він визнаний іншими, така людина не тільки готова приймати рішення, але і знає, як це робити.

Напевно ви задаєтесь питанням: «Навіщо нам ця інформація? Як лідерські якості можуть покращити освітній процес? І взагалі: чому освіта настільки зациклилась саме на потребі вчителів-лідерів?»

У мене є відповіді на ці запитання і я готова ними з вами поділитись.

Справа в тому, що особливість діяльності сучасного педагога потребує його постійного перебування в центрі групової активності в різних системах міжособистісних відносин, таких як: «педагог-група», «педагог-батьки», «педагог-педагогічний колектив», «педагог-професійне освітнє середовище» тощо. Одночасно чи почергово він виконує ролі керівника, організатора, наставника, консультанта, дослідника, доповідача…

Не розгубитися у плинності такого різноманіття відповідальності здатні тільки педагоги-лідери адже вони: - здатні творчо адаптуватися до умов реальності, в якій вони працюють. Ці люди терплячі, уміють чекати та завжди вітають і заохочують зміни; - заручаються підтримкою громадськості, займаючись разом з нею освоєнням проектної діяльності та працюючи з батьками неформально і формально через батьківські комітети та інші організації; - уміють самі навчатися і переймати досвід інших а також залучають учнів до науково-дослідної роботи; - постійно вчяться довіряти один одному, з повагою ставитися до думок і правильно вести себе в проблемних ситуаціях. Свої невдачі розглядають як цінний досвід, використовуючи їх як потужний стимул для аналізу і перегляду своєї роботи і навчання в групі.

Тож пропоную тепер від слів перейти до діла.

Для початку хочу вам навести аргументи в перевагу лідерства і того що воно може нам дати:

Ми станемо людьми, які виконують свої обіцянки.

Ми наповнимо кожну мить свого життя змістом.

Ми будемо мати сьогодні більше друзів, ніж учора.

Ми позбудемося усього посереднього у своєму житті.

Ми будемо відповідальними за все, що нам під силу.

Ми будемо любити, якщо випадає такий шанс.

Ми будемо багатими.

Ми будемо вибачати.

Ми будемо нести позитивні зміни у життя інших людей.

Ми будемо радіти життю.

Формування вас як лідера, буде вашим першим кроком на шляху до досягнення успіху. І розпочати звичайно потрібно з вивчення теоретичних засад - законів лідерства. І тут зовсім не важливо, що враховуючи загальнокультурний хаос, що панує останнім часом, і в якому розібратися важко й дорослій людині, не те що дитині, педагог просто зобов’язаний стати для вихованця мудрим наставником, другом, який зможе повести їх за собою, навчить тверезо думати, буде сприяти духовному розвитку, допоможе не піддаватися негативному впливу навколишнього середовища.

Стати лідером, в першу чергу ви повинні для самого себе. Ви повинні навчитися брати 100 % відповідальність за свої дії і рішення, а не звинувачувати навколишніх у своїх проблемах. Ви повинні навчитися мотивувати самого себе до розвитку та подальшого зростання, а не сидіти на лаврах вже минулих заслуг. Активно діяти, а не сидіти і чекати дива, яке коли-небудь, відбудеться саме собою. Це буде найголовнішим висновком із усіх законів лідерства. Ви в змозі стати лідером для оточуючих людей лише в тому випадку, коли ви станете лідером для самого себе.

Загалом все дуже просто: як можна дати людям те, чого немає у вас самих?!

А тепер про все і по порядку. Торкнемося законів лідерства трошечки ближче.

ЗАКОН ЩИРОСТІ.

Людина стає лідером лише тому, що люди їй довіряють. Своїми вчинками і діями лідер доводить, що він заслуговує бути лідером і повністю виправдовує надану йому довіру. Він сам формує свій імідж і сам створює свою репутацію чесної, ділової людини, яка здатна вирішувати будь-які проблеми, що виникли, і поставлені перед собою цілі і завдання.

Так, цей процес дуже довгий і постійний. Репутацію можна створити в першу чергу за рахунок щирості і грамотної послідовності у своїх діях.

ЗАКОН ПЕРЕДБАЧЕННЯ.

Справжній лідер вміє грати на десять ходів вперед. Він не обмежує своє життя тільки одним днем. Лідер ясно бачить, як виглядатиме його мета в майбутньому і має чітке її подання. Найкращі лідери чітко бачать своє майбутнє на кілька десятків років наперед.

ЗАКОН ЕМОЦІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ.

Лідер – це емоційно зріла людина, він не є якимось сухарем, який взагалі не проявляє жодних емоцій.

Коли лідер досягає видатних результатів, він теж, як і будь-яка інша людина, проявляє сплеск позитивних емоцій - радість, щастя, наснагу, райдужність, тобто - величезний приплив життєвої енергії.

Але коли він стикається з негативними, неприємними ситуаціями, він поводиться зовсім інакше, не так як більшість людей. Справжній лідер, за будь-яких негативних ситуацій, завжди знаходиться в стані спокою, холоднокровності і стриманості. Всю свою увагу лідер приділяє вирішенню проблем, а не на прояв негативних емоцій, такі як страх, злість, роздратованість і так далі. У всьому цьому якраз і полягає емоційна зрілість лідера.

ЗАКОН МУЖНОСТІ

Мужність - це вміння людини активно діяти навіть у тих моментах життя, коли, здавалося б, все йде проти нього, коли людина знаходиться в стані якоїсь невизначеності, а рішення потрібно приймати швидко тут і зараз, хоча чіткого уявлення картини немає і не буде.

Багато людей, у своєму житті намагаються не програти. Результати даного підходу добре відомі - понад дев'яносто відсотків людей хочуть повністю змінити своє життя.

Позиція справжнього лідера - виграти, досягти того результату, якого він для себе задумав. Це абсолютно правильний підхід і тільки він може привести Вас до небувалого успіху. Але, щоб почати гру на результат, а не на збереженням стабільності, необхідно мати мужність для прийняття непростих рішень, необхідно діяти і навіть ризикувати, визнавати свої скоєні помилки, а потім знову продовжувати активно діяти.


|Методична скарбничка|Читати далі|




^^вверх^^