Переваги інновацій:
• підвищують інтерес та позитивну мотивацію учнів до навчання;
• активізують пізнавальну діяльність;
• розвивають мислення і творчі здібності дитини;
• формують активну життєву позицію в сучасному інформаційному суспільстві;
• оволодіння комунікативними навичками;
• залучення до роботи всіх та зацікавленість в ній;
• розвиток уміння працювати разом;
• формування вміння висловлювати свою думку і відстоювати її;
• формування таких якостей, як самостійність, виваженість, розсудливість, прагнення до пізнання навколишнього світу й пошуку шляхів його зміни та вдосконалення;
• створення атмосфери саморозвитку та самореалізації;
• провідним стає творче переосмислення дійсності;
• навчання виділяти проблеми, визначати цілі і планувати зміст діяльності, самоаналізу і рефлексії.
• навчання застосовувати набуті знання на практиці.

Недоліки у використанні інновацій:
• великі затрати часу на підготовку уроку;
• в Інтернеті дитина не захищена від негативної інформації, що шкодить психіці і вихованню;
• шкідливий вплив комп’ютерної техніки на здоров’я дитини;
• можливе виникнення патологічної залежності дитини від комп’ютера;
• не обладнанні комп’ютерною технікою навчальні кабінети.

Отже, як бачимо, переваг використання освітніх інновацій значно більше, ніж недоліків.

Хтось можливо скаже, що все це тільки теоретично, але ми – представники методичної комісії сільськогосподарських професій нашого училища, з впевненістю можемо приступати з вами до дискусії, тому, що ось уже декілька років поспіль працюємо над впровадженням освітніх інновацій у навчальний процес на нашій спеціальності. Хочемо з вами поділитися декількома із них.

1. Запровадження освітніх інновацій на уроках «Агротехнології».

Для того, щоб займатися впровадженням освітніх інновацій на уроках теоретичного навчання особливо високими є вимоги до рівня теоретичних знань і практичної підготовки педагогічних працівників. Зважаючи на цей факт, викладачі професійно-теоретичної підготовки постійно намагаються крокувати в ногу з часом та бути в курсі справ щодо новітніх технологій вирощування сільськогосподарських культур та новинок застосування засобів захисту рослин провідних компаній світу.

2. Застосування власного сайту як інструменту освітніх інновацій.

Для успішної та ефективної побудови викладання слід опиратися на такі складові, як здатність викладачів до ефективного впровадження сучасних освітніх інновацій та індивідуальні здібності учнів. Кожен із нас дуже часто помічав, що у ході пошуку необхідної інформації учням значно легше працювати із всесвітньою мережею Інтернет аніж відвідувати бібліотеку навчального закладу. Тай що гріха таїти, усі ми знаємо у якій кількості і на якому рівні бібліотеки професійно-технічних закладів забезпечені новітньою навчальною літературою.

Зважаючи на дані обставини нами практикується застосування власного веб-сайту для допомоги учням у пошуку необхідної інформації при підготовці до уроків теоретичного навчання.

3. Застосування педагогічних програмних засобів на уроках професійно-теоретичної підготовки.

При підготовці учнів сільськогосподарського профілю педагогічні програмні засоби застосовуються на таких уроках як: Сільськогосподарські машини, Слюсарна справа, Агротехнології, Трактори, Будова і експлуатація вантажного автомобіля.

Педагогічний програмний засіб дає змогу на уроках теоретичного навчання застосовувати комп’ютерні технології і засоби Інтернет та ставить за мету забезпечити навчання за індивідуальними і оптимальними навчальними програмами з керуванням процесу навчання.

4. Проведення ярмарок педагогічної творчості для пропаганди передового педагогічного досвіду.

Застосовуючи даний вид нетрадиційної методичної роботи намагаємось висвітлювати досягнення педагогічного колективу нашої методичної комісії у справі реформування освітньої системи та впровадження освітніх інновацій у навчально-виховний процес.

5. Застосування веб-квестів на уроках професійно-теоретичної підготовки.

Даний вид інновацій базується на використанні учнями мережі Інтернет для пошуку і систематизації інформації у вигляді комп’ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо.

Чому даний вид інновації має право на життя? Кожен із вас може висловити гіпотезу, що ми готуємо механізаторів а не спеціалістів у галузі комп’ютерних технологій. Тож хочу одразу дати відповідь. Усі ми знаємо, що для того, щоб віднайти необхідну інформацію необхідно мати справу із багатьма джерелами. Перебрати багато статей і багато тлумачень. Коли учень перебуває у пошуку на його очі мимоволі потрапляє і додаткова інформація, яка на рівні підсвідомості відкладається у його пам’яті і в критичних ситуаціях зможе стати йому у нагоді. У цьому і полягає сутність усестороннього розвитку та уміння оперувати необхідною інформацією в необхідний момент часу.

Окрім того, застосування веб-квестів сприяє:
• самонавчанню і самоорганізації;
• уміння працювати в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем;
• розвиває уміння знаходити декілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
• формує навички публічних виступів.

6. Урок – змагання, як метод поєднання колективної й індивідуальної форм освітніх інновацій.

Постійно підвищувати інтерес до уроку — завдання кожного педагога. Напевно, кожний педагог має свої маленькі секрети і винаходи, як можуть побороти нудьгу на уроці. Щоб оволодіти знаннями, недостатньо тільки відтворити матеріал підручника. Розвиток винахідливості та творчих здібностей учнів багаторазово підвищує ефективність самого уроку, створює умови для розкриття особистості учня.

7. Застосування комп’ютерних технологій на уроках виробничого навчання.

Завдяки інноваційним технологіям та інтерактивним методам навчання на уроках виробничого навчання створюються найкращі умови для самопізнання і саморозвитку особистості фахівця, здатного конкурувати на сучасному ринку праці. Саме комп’ютерні технології здатні активізувати навчання завдяки використанню привабливих і швидкозмінних форм подачі інформації, змаганню учнів між собою та прагненню отримати вищу оцінку.

Працюючи у напрямку застосування освітніх інновацій ми відзначили їх позитивний вплив на динаміку зростання якісного показника знань.

Саме це дало нам впевненість у тому, у що ми на правильному шляху. І що потрібно іти вперед.

Зрозуміло, що супроти нового завжди об’єднуються ті, хто через психологічні, соціально-економічні чи організаційно-управлінські причини не сприймає його. І кожен має право сказати, що будь-яка педагогічна інновація має тенденцію перетворюватися з часом на стереотип мислення і практичної дії. І що у цьому сенсі вона приречена на рутинізацію (тобто перехід до педагогічного стереотипу, який суттєво ускладнює реалізацію нових прогресивних освітніх інновацій). Однак, хочу вас запевнити, що історія розвитку педагогічної практики свідчить, що не всі інновації приречені на рутинізацію, оскільки мають різний інноваційний потенціал.

Тому деякі із них, яскраво спалахуючи, гаснуть, а інші - стають традиційними або ж дають поштовх народженню нових педагогічних ідей, концепцій, теорій (згадаймо хоча б про педагогічну спадщину таких видатних педагогів як Я. А. Коменського, К. Д. Ушинського, В. А. Сухомлинського, А. С. Макаренка.)


IV-й етап. Підбиття підсумків (коротке повідомлення про вирішення основних завдань, рефлексія).


Динаміка сучасного розвитку цивілізації, прогнозування його перспектив наводять на висновки, що освітня система, навчальний заклад, педагогічний колектив, педагог, які ігноруватимуть у своїй діяльності інноваційний чинник, не лише відставатимуть від суспільних процесів, тенденцій, а й спричинятимуть формування особистості, покоління, заздалегідь запрограмованих на аутсайдерські (останні) інтелектуальні, духовні, соціальні позиції. Педагог із зашкарублими знаннями, байдужий до пізнання й використання у своїй діяльності нового, формуватиме подібні комплекси й у своїх вихованців, з яких мало хто зможе стати успішною особистістю.

Шановні педагоги, ми з вами, хочемо того чи ні, є викладачами нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб життя в наших навчальних закладах, в якому беруть участь як і учні так і педагогічні працівники, досягло гармонії. Пам’ятайте: хороші вчителі створюють хороших учнів, і в майбутньому, я вірю, учні наших училищ стануть справжніми людьми!

На завершення я хочу запропонувати усім нам помолитися, щоб отримати сили для щоденного творчого натхнення.

Звучить відеозапис: «Молитва вчителя»

Господи! ти, хто вчив нас, прости, що я вчу, що ношу звання учителя, як ти носив.
Дай мені єдину любов — любов до училища.
Учителю, зроби моє старання постійним, а розчарування — минущим. вирви з душі моєї бажання помсти, яка все ще турбує мене, коли мене ранять.
Нехай не печалить мене нерозуміння, не ранить безпам’ятність моїх учнів, яких я вчила.
Дай мені можливість виховати учня, який би пішов моїми стопами та продовжив б мою справу, коли мене не буде.
Друже мій! Будь зі мною. Підтримай мене. Часто, дуже часто поруч зі мною не було нікого, крім тебе.
Дай мені простоту і дай мені глибину: врятуй мій кожний урок від пустоти.
Дай мені сили позбавитись своїх переживань, коли я ввійду вранці до класу.
Нехай моя рука буде легкою, коли я караю, і ласкавою, коли я спрямовую.
Нехай мені болить, коли я караю.
Зроби так, щоб моє училище я перетворила на храм духовності.
Нехай порив мого ентузіазму зігріває моїх учнів…

Вправа «Берег здійснених надій».

(Учасникам та гостям групи пропонується на липких аркушах записати, наскільки реалізувались їхні очікування, презентувати та приклеїти на аркуші із зображенням берегу, або ж пустелі.)

Підійшла до завершення наша зустріч. Тож зараз я хочу запропонувати всім присутнім записати на кольорових стікерах свою думку щодо здійснення Ваших очікувань від її тематики та коментуючи, розмістити їх на нашому «Березі здійснених надій», або ж відправити їх у «Пустелю вічного пошуку», якщо їм не судилось здійснитись.


| Методична скарбничка| 1| 2| 3|

^^вверх^^