У разі ввімкнення на регульованих перехрестях або пішохідних переходах сигналу світлофора, що дозволяє рух транспортним засобам, їх водії повинні дати дорогу пішоходам, які закінчують перехід проїзної частини відповідного напрямку руху і для яких може бути створена перешкода чи небезпека. Аналогічними мають бути дії водіїв і за сигналу регулювальника, що дозволяє їм рухатись (мал. 1. 3, 1. 4).
|
|
Рис. 1.3 | Рис. 1.4 |
Водночас пішоходи не повинні затримуватися на проїзній частині і якомога швидше закінчити перехід.
У випадках, коли пішоходи не встигли перейти всю проїзну частину, вони можуть зупинитися на острівці безпеки або лінії, котра поділяє зустрічні транспортні потоки.
Водії, проїжджаючи повз них повинні вибирати безпечний інтервал між ними і керованим транспортним засобом, не піддаючи цих пішоходів небезпеці і не змушуючи їх відходити з місця, на якому вони стоять (мал. 1. 5).
Водночас, пішоходи, особливо в умовах недостатньої видимості, повинні враховувати ту обстановку, що їх погано видно на проїзній частині, і по можливості утриматися від переходу, якщо необхідно буде зупинитися на середині проїзної частини.
Якщо перед нерегульованим пішохідним переходом зменшує швидкість руху чи зупинився транспортний засіб, водії інших транспортних засобів, що рухаються по сусідніх смугах, повинні зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися і можуть продовжити (відновити) рух лише переконавшись, що на пішохідному переході немає пішоходів, для яких може бути створена небезпека (мал. 1. 6, 1. 7).
|
|
Рис. 1.6 | Рис. 1.7 |
Наявність перед пішохідним переходом транспортного засобу, який зупинився, є попередженням для водія, що з-за цього транспортного засобу можуть вийти пішоходи і їм необхідно буде дати дорогу. Проїжджати через такий перехід дозволяється лише після того, як водій переконається в тому, що це буде безпечно.
Ці вимоги поширюються на всі наземні пішохідні переходи, незалежно від того, регульовані вони або нерегульовані, оскільки в термін «пішохідний перехід» входять обидва типи переходів.
Таким чином, водій, що рухається навіть на дозволяючий сигнал світлофора, повинен враховувати можливість появи пішохода з-за зупиненого (за будь-яких причин) перед пішохідним переходом транспортного засобу.
На проїзній частині можлива поява сліпих пішоходів. На будь-якій ділянці дороги водій зобов’язаний забезпечити можливість безпечного переходу сліпим пішоходам, які подають сигнал тростиною білого кольору, спрямованою вперед (цей сигнал слід розуміти як сигнал зупинки транспортного засобу, обов’язковий для виконання кожним водієм) (мал. 1. 8).
На позначених пішохідних переходах, де регулярно здійснюють перехід проїзної частини сліпі пішоходи, можуть бути встановлені дорожні знаки 5.35.1 і 5.35.2 «Пішохідний перехід» із табличкою 7.16 «Сліпі пішоходи».
Якщо за пішохідним переходом утворився затор у русі, викликаний дорожньо-транспортною подією, зупинкою транспортних засобів через технічну несправність, проведенням аварійно-ремонтних робіт або інших обставин, то виїзд на пішохідний перехід і зупинка на ньому створять додаткові труднощі і незручності в русі пішоходів і піддадуть їх небезпеці. Тому в подібній ситуації Правилами заборонений в’їзд транспортним засобам на пішохідний перехід (мал. 1. 9).
З метою забезпечення безпечного переходу проїзної частини групами дітей, особа, яка їх супроводжує або член шкільного патруля (загону юних інспекторів руху) повинен вийти на пішохідний перехід і подати сигнал рукою, піднятою вгору. При цьому сигналі всі транспортні засоби повинні зупинитися і дати можливість дітям перейти проїзну частину дороги (мал. 1. 10).
Водієві, що об’їздить маршрутний транспортний засіб, який стоїть на зупинці, рекомендується знизити швидкість, трохи збільшити інтервал і бути особливо уважним, щоб у разі необхідності вчасно вжити заходів для зупинки транспортного засобу. Проїжджаючи повз трамвай попутного напрямку, що стоїть на зупинці, коли посадка чи висадка пасажирів здійснюється з проїзної частини або розташованого на ній посадкового майданчика, водій нерейкового транспортного засобу повинен знизити швидкість і зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам, які йдуть з боку відчинених дверей до трамвая або від нього. Продовжувати рух дозволяється тільки тоді, коли пішоходи звільнять проїзну частину дороги, а двері трамвая буде зачинено.
Перевага пішоходів перед транспортним засобом наступає лише тоді, коли на позначеній трамвайній зупинці зупинився трамвай. Ця перевага діє по всій довжині посадкової площадки, а коли вона відсутня – по довжині трамвайного составу незалежно від місця розташування зупинки і тривають доти, поки пішоходи йдуть до трамвая або від нього. Продовжувати рух нерейковим транспортним засобам, що рухаються з боку дверей трамвая, дозволяється лише після того, як у трамвая закриються двері.
З іншого боку трамвая (не з боку дверей) пішоходи не мають переваги в русі перед транспортними засобами (мал. 2. 1, 2. 2).
|
|
Рис. 2.1 | Рис. 2.2 |
Даний пункт вимагає від водія нерейкового транспортного засобу у випадку наближення до зупинки трамвая, розташованої посередині дороги, одночасно з трамваєм, передбачити щоб у момент зупинки останнього йому не прийшлося б зупинитися в зоні зупинки, чим буде заблоковано вихід (вхід) пасажирів із трамвая.
Водії транспортних засобів повинні виявляти особливу увагу й обережність наближаючись до транспортного засобу з розпізнавальним знаком «Діти», що зупинився з увімкненими проблисковими маячками оранжевого кольору та (або) аварійною світловою сигналізацією, водії транспортних засобів, що рухаються по суміжній смузі, повинні зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб уникнути наїзду на дітей (мал. 2. 3) .
|Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|