Відстань до перехрестя, де має бути закінчене перестроювання, Правила дорожнього руху не визначають. Вона може бути лише обмежена суцільними лініями дорожньої розмітки, нанесеними перед перехрестям. Однак навіть за відсутності розмітки водій повинен пам’ятати, що будь-яка зміна руху в безпосередній близькості до перехрестя ускладнює дорожню ситуацію, тому перестроювання має бути виконане завчасно.
Перед перестроюванням з однієї смуги руху на іншу водій зобов’язаний увімкненням відповідного покажчика повороту вчасно попередити інших учасників дорожнього руху про свій маневр.
Водій, що виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям з відповідного крайнього положення на проїзній частині даного напрямку, повинен дати дорогу зустрічним транспортним засобам (рис. 1.3), а при виконанні цих маневрів не з крайнього лівого положення на проїзній частині – і попутним транспортним засобам.
(Під крайнім правим (лівим) положенням розуміють розміщення транспортного засобу як можна ближче до правого (лівого) краю проїзної частини. Вибираючи таке положення, слід враховувати, що ширина полоси, яка необхідна для маневрування транспортного засобу, більша, як при його прямолінійному русі. Це збільшення ширини полоси тим більше, чим крутіший поворот і чим довший транспортний засіб. Крім того, потрібно обов’язково брати до уваги ширину проїзної частини дороги, яку перетинаєте.)
Водій, що виконує поворот ліворуч, повинен дати дорогу попутним транспортним засобам, які рухаються попереду нього і виконують розворот.
За наявності трамвайної колії посередині проїзної частини водій нерейкового транспортного засобу, що виконує поворот ліворуч або розворот поза перехрестям, повинен дати дорогу трамваю (рис. 1.4).
На перехресті поворот слід виконувати таким чином, щоб під час виїзду з зони перехрестя транспортний засіб не опинився на боці зустрічного напрямку руху (рис. 2.1), з яким він перетинається.
Правила дорожнього руху під час повороту ліворуч допускають об’їзд умовного центра перехрестя як з лівого боку, так і з правого.
Однак доцільніше в цих випадках залишати умовний центр перехрестя справа, але без виїзду на смугу зустрічного руху.
Під час повороту праворуч водій зобов’язаний вести транспортний засіб якомога ближче до правого краю проїзної частини, крім випадку виїзду з перехрестя,
на якому організовано круговий рух, де напрямок руху визначено дорожніми знаками (рис. 2.2) чи дорожньою розміткою або де рух можливий лише
в одному напрямку. Якщо транспортний засіб через свої габарити або інші причини не може виконати поворот чи розворот з відповідного крайнього положення,
дозволяється відступити від вимог пункту 10. 4 цих Правил дорожнього руху (рис. 2. 3), якщо це не суперечить вимогам заборонних чи наказових
дорожніх знаків, дорожньої розмітки та не створить небезпеки чи перешкод іншим учасникам руху. У разі потреби, для забезпечення безпеки дорожнього руху,
слід звернутися за допомогою до інших осіб. На поворотах автомобілі завжди рухаються повільніше,
як на прямолінійних ділянках дороги. Щоб водій, знижуючи швидкість перед поворотом, не створював перешкод іншим учасникам дорожнього руху, на сучасних
дорогах розміщують спеціальні смуги гальмування. Смуга гальмування слугує для зниження швидкості руху
до безпечної під час виїзду з цієї дороги, що також виключає завади для транспортних засобів, які рухаються по ній. Водій, який має намір змінити напрямок
руху, зобов’язаний вчасно перестроїтись на цю смугу і знижувати швидкість до необхідної для безпечного виконання повороту тільки на ній. У місцях в’їзду на головні дороги зазвичай
споруджують смуги розгону. Смуга розгону призначена для вирівнювання
швидкостей руху транспортних засобів, що рухаються цією дорогою і в’їжджають на неї, аби уникнути перешкод у русі в місцях злиття обох транспортних
потоків. Якщо є смуга розгону. Призначена для в’їзду
на дорогу (в зоні перехрестя, на виїзди з зупинки маршрутних транспортних засобів тощо), водій має рухатися по ній і вливатися до транспортного
потоку, керуючись загальними правилами перестроювання, даючи дорогу транспортним засобам, що рухаються цією дорогою. Особливо повільно виконується розворот.
Це пов’язано з можливими довготривалими перешкодами і небезпекою в місцях з обмеженою шириною дороги і поганою оглядовістю. |Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|
3. Правила використання смуг гальмування та розгону. Випадки, в яких забороняється розворот.