Кількість смуг на проїзній частині для руху нерейкових транспортних засобів визначається дорожньою розміткою (рис. 1.1) або дорожніми знаками 5.16, 5.17.1, 5.17.2 (рис. 1.2), а за їх відсутності – самими водіями з урахуванням ширини проїзної частини відповідного напрямку руху, габаритів транспортних засобів і безпечних інтервалів між ними (рис. 1.3)
|
|
|
Запитання: Що називається безпечним інтервалом?
Відповідь: безпечний інтервал – відстань між боковими частинами транспортних засобів, що рухаються, або між ними та іншими об’єктами, за якої гарантована безпека дорожнього руху.
Все вірно. Слід зазначити, що безпечний інтервал між транспортними засобами знаходиться в прямій залежності від швидкості руху: чим більша швидкість, тим повинен бути більшим інтервал. Однак не рекомендується інтервал менше як 0,8 м і більший як 2,5 м, тому, що при цьому виникає реальна загроза безпеці дорожнього руху внаслідок дотичного зіткнення або вклинювання між транспортними засобами, що рухаються, третього.
На дорогах, які мають дві і більше смуг для руху в одному напрямку, нерейкові транспортні засоби повинні рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини, крім випадків, коли виконується випередження, об’їзд або перестроювання перед поворотом ліворуч чи розворотом.
Рис. 1.4 Порядок руху на дорозі, що має більше однієї смуги для руху в кожному напрямку
Виїжджати на смуги, що розташовані лівіше, дозволяється лише тоді, коли праві зайняті транспортними засобами. Навіть якщо дорога має по одній смузі для руху в кожному напрямку, розташування транспортних засобів на дорозі повинно постійно тяжіти до правого краю проїзної частини, у першу чергу для здійснення безпечного роз’їзду зустрічних транспортних засобів і надання можливості виконання обгону.
На дорогах із двостороннім рухом, які мають по одній смузі для руху в кожному напрямку, за відсутності суцільної лінії дорожньої розмітки чи відповідних дорожніх знаків виїзд на смугу зустрічного руху можливий лише для обгону (рис. 1.5) та об’їзду перешкоди (рис. 1.6) або зупинки чи стоянки біля лівого краю проїзної частини в населених пунктах у дозволених випадках. При цьому водії зустрічного напрямку мають перевагу (рис. 1.7, 1.8).
|
|
|
|
Ні лівому боці таких доріг поза населеними пунктами зупинка і стоянка заборонені (рис. 1.9).
Рис. 1.9 Заборона зупинки і стоянки поза населеними пунктами на лівому боці дороги, що має по одній смузі для руху в кожному напрямку.
Хоча Правилами не заборонена зупинка і стоянка на лівому узбіччі таких доріг, проте, зважаючи, що для здійснення таких маневрів водій повинен двічі перетинати зустрічну смугу, з позиції безпеки дорожнього руху доцільно утримуватися від цього.
На дорогах із шириною проїзної частини 9-11 м, які мають для руху три смуги і на яких організовано двосторонній рух, середня смуга поперемінно надається водіям обох напрямків і служить тільки для об’їзду, випередження, повороту ліворуч і розвороту. Зустрічні потоки транспортних засобів у цих випадках обов’язково повинні бути розділені подовжньою суцільною лінією 1.1 дорожньої розмітки. Виїзд при цьому на крайню смугу, призначену для зустрічного руху, заборонено.
На дорогах з двостороннім рухом, які мають що найменше дві смуги для руху в одному напрямку, забороняється виїжджати на призначений для зустрічного руху бік дороги (рис.1.10).
На дорогах з двостороннім рухом, що мають не менше двох смуг для руху в одному напрямку, зустрічні потоки транспортних засобів розділяються лініями горизонтальної розмітки 1.3, а при наявності розділювальної смуги - лініями 1.1 з обох боків. У певних дорожніх умовах (снігопад, забруднення дороги, стирання ліній у процесі експлуатації, ремонт дороги тощо) розділювальних ліній водії можуть не бачити, тому, в таких випадках вони повинні самостійно орієнтуватися і визначати, де знаходиться зустрічний бік дороги, виїжджати на який заборонено. При цьому правила не містять ніяких винятків для цього обмеження.
На дорогах, які мають дві і більше смуги для руху в одному напрямку, виїзд на крайню ліву смугу для руху в цьому ж напрямку дозволяється, якщо праві зайняті (рис. 1.11), а також для повороту ліворуч, розвороту (рис. 1.12), або для зупинки чи стоянки на лівому боці дороги з одностороннім рухом у населених пунктах, коли це не суперечить правилам зупинки (стоянки) (1.13).
|
|
|
|Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|