Під час руху по трамвайних коліях варто враховувати можливість заносу транспортного засобу при гальмуванні коли колеса рухаються по рейках.
Під час використання трамвайної лінії для руху нерейкових транспортних засобів забороняється створювати перешкоди трамваю.
Забороняється виїжджати на трамвайну колію зустрічного напрямку (рис. 1.27), відокремлені від проїзної частини трамвайні колії (рис. 1.28) та розділювальну смугу (1.29, 1.30).
|
|
|
|
З огляду на обмежену маневреність рейкових транспортних засобів, більший гальмівний шлях у порівнянні з нерейковими (особливо при складних погодних умовах), а також із метою гарантування безпеки дорожнього руху, нерейковим транспортним засобам забороняється виїжджати на трамвайну колію зустрічного напрямку для об’їзду або обгону рейкового транспортного засобу (або нерейкового, якщо рух по трамвайній колії попутного напрямку не заборонено) незалежно від того, рухаються по ньому рейкові транспортні засоби чи ні.
Заборона виїжджати на розділювальну смугу виключає можливість використання її для руху, зупинки або стоянки.
На дорогах, проїзна частина яких поділена на смуги руху лініями дорожньої розмітки, забороняється рухатися, займаючи одночасно дві смуги. Наїжджати на переривчасті лінії розмітки дозволяється лише під час перестроювання (рис. 1.31).
Якщо транспортний засіб рухається, займаючи
одночасно дві смуги руху, це вносить дезорганізацію в процес руху, тому, що знижує пропускну здатність доріг. Такий рух приводить до:
При інтенсивному русі змінювати смугу дозволяється лише для об’їзду перешкоди, повороту, розвороту або зупинки (рис. 1.32).
Вимога цього пункту спрямована на створення однорідного транспортного потоку, попередження зайвих перестроювань при інтенсивному русі і виключення потенційних у таких умовах аварійних ситуацій. При «вклинюванні» у транспортний потік суміжної смуги різко зменшується безпечна дистанція між транспортними засобами на цій смузі, що вносить дезорганізацію в дорожній рух і може призвести до попутного зіткнення внаслідок екстреного гальмування одного з учасників руху.
Водночас, не потрібно створювати перешкоди для перестроювання водіям, що завчасно подають попереджувальний сигнал про це, а вони, у свою чергу, повинні керуватися вимогами пунктів 10.1 і 10.3 Правил. У таких умовах водій, що бажає перестроїтися, повинен проявити терпіння і витримку, а інші водії – люб’язність і повагу.
Водій, який здійснює поворот на дорогу, що має смугу для реверсивного руху, може перестроюватися на неї тільки після проїзду реверсивного світлофора з сигналом, що дозволяє рух, і якщо це не суперечить пунктам 11.2, 11.5 та 11.6 цих Правил (рис. 1.33).
При повороті на дорогу з реверсивним рухом, позначену знаком 5.15, водії повинні рухатися тільки по правій крайній смузі (з огляду на вимоги пункту 10.5), тому що під час повороту на таку дорогу водій не завжди має можливість установити, чи дозволений в даний момент рух по смузі для реверсивного руху в попутному напрямку. Щоб не допустити зустрічного зіткнення транспортних засобів, виїзд на цю смугу дозволяється лише після проїзду світлофора з ввімкненим сигналом, що дозволяє рух (зелена стрілка, спрямована вниз).
Забороняється рух транспортних засобів по тротуарах і пішохідних доріжках, крім випадків, коли вони застосовуються для виконання робіт або обслуговування торговельних та інших підприємств, розташованих безпосередньо біля цих тротуарів або доріжок, за відсутності інших під’їздів і за умови виконання вимог пунктів 26.1-26.3 цих Правил (рис. 1.34).
Для забезпечення безпеки руху пішоходів по тротуарах і пішохідних доріжках, по них забороняється рух транспортних засобів. Однак для виконання дорожніх робіт або обслуговування торгових і інших підприємств, при відсутності інших під’їздів до них, часто виникає потреба в такому русі. Тому будь-який рух транспортних засобів у згаданих місцях повинен виконуватися за умови надання переваги пішоходам, тобто їм не повинні створюватися перешкоди або небезпека під час руху. Безпечний рух пішоходів повинен гарантуватися виконанням водіями правил руху в житловій зоні (п.26.1-26.3).
|Методичні розробки занять| Попередня| Читати далі|