Мета заняття:
Навчальна: ознайомити учнів з правилами проїзду залізничних переїздів.
Розвиваюча: розвивати наочно-образне мислення, зорову та слухову пам'ять; концентрацію і переключення уваги.
Виховна: виховувати раціональність, дисциплінованість, відповідальність, комунікативність. Формувати інтерес до професії водія.
Тип уроку: комбінований.
Форма навчальної діяльності: групова.
Методи і методичні прийоми:
інформаційно-рецептивний: подання інформації в готовому вигляді, пояснення з елементами бесіди; індивідуальні форми роботи з учнями, інтерактивна гра «Результат»;
репродуктивний: пошук знань за допомогою аналізу отриманих знань на попередніх заняттях, постановка та розв’язання проблемних завдань.
Тривалість уроку: 45 хв.
Місце проведення: кабінет № 8 «Правила дорожнього руху».
Засоби навчання:
технічні: комп’ютер, мультимедійний проектор;
наочні: мультимедійна презентація, відеоролики, відеофільм;
програмні: тематичні білети для перевірки знань;
дидактичні: картки контролю знань учнів.
Засоби оцінювання:електронний контроль знань за допомогою електронної програми.
Після вивчення теми учень:
повинен знати:
повинен вміти:
Структура уроку:
1. Організаційний момент - 2 хв.
2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Мотивація навчальних досягнень – 4 хв.
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. – 2 хв.
4. Вивчення нового матеріалу. – 23 хв.
5. Первинне застосування набутих знань. – 9 хв.
6. Рефлексія. – 2 хв.
7. Підведення підсумків уроку. – 2 хв.
8. Повідомлення та коментування домашнього завдання. – 1 хв.
Перебіг уроку:
1. Організаційний момент:
2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Мотивація навчальних досягнень.
Зіткнення автомобіля з поїздом завжди має дуже важкі наслідки. Щоб забезпечити безпеку на залізничному переїзді, при під’їзді до них встановлюють дорожні знаки і світлофори, а самі переїзди обладнують спеціальними огорожами, шлагбаумами і габаритними воротами.
Давайте пригадаємо якими дорожніми знаками повинен керуватися водій під’їжджаючи до переїзду:
|
1.27 «Залізничний переїзд із шлагбаумом» Попереджає про наближення до обладнаного шлагбаумом переїзду через залізницю. На таких переїздах, як правило, є охорона. У разі зняття охорони, не менш як за 15 днів до демонтажу шлагбаумів і заміни дорожніх знаків, виставляють оголошення “Переїзд з (дата) переводиться в неохоронюваний”, а в день її зняття встановлюють строком на один місяць тимчасові таблички з написами “На переїзді охорону знято”. |
|
1.28 «Залізничний переїзд без шлагбаума» Попереджає про наближення до залізничного переїзду, не обладнаного шлагбаумом. |
Знаки 1.27 і 1.28. встановлюють перед усіма залізничними переїздами. За межами населених пунктів ці знаки мають повторюватись і дублюватися з лівого боку дороги. Повторні знаки встановлюють не менш як за 50 м від переїзду.
|
1.31.1 – 1.31.6 «Наближення до залізничного переїзду» Додатково до знаків 1.27 і 1.28 попереджають про те, що попереду розташований переїзд через залізницю. Встановлюють ці знаки перед залізничними переїздами поза населеними пунктами. |
Знаки 1.31.1 – 1.31.3 встановлюють з правого боку проїзної частини дороги в напрямку руху транспортних засобів, а 1.31.4 – 1.31.6 – з лівого. Знаки 1.31.1 і 1.31.4 встановлюють на одному стояку з першими (головними) знаками – 1.27 і 1.28, знаки 1.31.3 і 1.31.6 - з другими (дублювальними) знаками 1.27 або 1.28, а знаки 1.31.2 і 1.31.5 – самостійно, на рівні відстані між першими і другими знаками 1.27 або 1.28.
|
1.29 «Одноколійна залізниця» Попереджає про те, що попереду розташований не обладнаний шлагбаумом переїзд через залізницю з однією колією. |
|
1.30 «Багатоколійна залізниця» Попереджає про те, що попереду розташований не обладнаний шлагбаумом переїзд через залізницю з двома або більше коліями. |
Знаки 1.29 – 1.30 встановлюють безпосередньо перед залізничним переїздом: за наявності світлової сигналізації на одній опорі зі світлофорами, а в разі її відсутності – не менш як за 20 м до найближчої рейки. Якщо перед залізничним переїздом встановлено знак 1.30 , водії після проїзду поїзда в одному з напрямків повинні переконатися у відсутності руху поїздів й іншими коліями і тільки після цього починати рух через залізничний переїзд.
Гаразд. Ось і пригадали.
Запитання:
А які світлофори призначені для регулювання руху через залізничні переїзди?
|Методичні розробки занять|Читати далі|