Рух через залізничні переїзди

| Предмет: Правила дорожнього руху | Розділ: Методичні розробки | 12 Березня 2020|
image 1

Мета заняття:
Навчальна: ознайомити учнів з правилами проїзду залізничних переїздів.
Розвиваюча: розвивати наочно-образне мислення, зорову та слухову пам'ять; концентрацію і переключення уваги.
Виховна: виховувати раціональність, дисциплінованість, відповідальність, комунікативність. Формувати інтерес до професії водія.

Тип уроку: комбінований.

Форма навчальної діяльності: групова.

Методи і методичні прийоми:
інформаційно-рецептивний: подання інформації в готовому вигляді, пояснення з елементами бесіди; індивідуальні форми роботи з учнями, інтерактивна гра «Результат»;
репродуктивний: пошук знань за допомогою аналізу отриманих знань на попередніх заняттях, постановка та розв’язання проблемних завдань.

Тривалість уроку: 45 хв.

Місце проведення: кабінет № 8 «Правила дорожнього руху».

Засоби навчання:
технічні: комп’ютер, мультимедійний проектор;
наочні: мультимедійна презентація, відеоролики, відеофільм;
програмні: тематичні білети для перевірки знань;
дидактичні: картки контролю знань учнів.

Засоби оцінювання:електронний контроль знань за допомогою електронної програми.

Після вивчення теми учень:
повинен знати:

  • визначення поняття «залізничний переїзд»;
  • засоби регулювання дорожнього руху, які застосовуються при наближенні до залізничного переїзду;
  • обов’язки водія під час руху через залізничний переїзд;
  • обов’язки водія під час вимушеної зупинки на залізничному переїзді;
  • небезпечні наслідки порушення правил руху через залізничний переїзд.

повинен вміти:
  • керуватися засобами регулювання, що застосовуються при наближенні до залізничного переїзду;
  • дотримуватися правил руху через залізничний переїзд;
  • у разі вимушеної зупинки на залізничному переїзді діяти відповідно до Правил дорожнього руху;
  • аналізувати інформацію і робити висновки;
  • вести конспект.

Структура уроку:

1. Організаційний момент - 2 хв.

2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Мотивація навчальних досягнень – 4 хв.

3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. – 2 хв.

4. Вивчення нового матеріалу. – 23 хв.

5. Первинне застосування набутих знань. – 9 хв.

6. Рефлексія. – 2 хв.

7. Підведення підсумків уроку. – 2 хв.

8. Повідомлення та коментування домашнього завдання. – 1 хв.

Перебіг уроку:

1. Організаційний момент:

  • перевірка присутності учнів на уроці;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

2. Підготовка до сприйняття матеріалу. Мотивація навчальних досягнень.

Зіткнення автомобіля з поїздом завжди має дуже важкі наслідки. Щоб забезпечити безпеку на залізничному переїзді, при під’їзді до них встановлюють дорожні знаки і світлофори, а самі переїзди обладнують спеціальними огорожами, шлагбаумами і габаритними воротами.

Давайте пригадаємо якими дорожніми знаками повинен керуватися водій під’їжджаючи до переїзду:

1.27 «Залізничний переїзд із шлагбаумом»

Попереджає про наближення до обладнаного шлагбаумом переїзду через залізницю.

На таких переїздах, як правило, є охорона. У разі зняття охорони, не менш як за 15 днів до демонтажу шлагбаумів і заміни дорожніх знаків, виставляють оголошення “Переїзд з (дата) переводиться в неохоронюваний”, а в день її зняття встановлюють строком на один місяць тимчасові таблички з написами “На переїзді охорону знято”.

1.28 «Залізничний переїзд без шлагбаума»

Попереджає про наближення до залізничного переїзду, не обладнаного шлагбаумом.

Знаки 1.27 і 1.28. встановлюють перед усіма залізничними переїздами. За межами населених пунктів ці знаки мають повторюватись і дублюватися з лівого боку дороги. Повторні знаки встановлюють не менш як за 50 м від переїзду.

1.31.1 – 1.31.6 «Наближення до залізничного переїзду»

Додатково до знаків 1.27 і 1.28 попереджають про те, що попереду розташований переїзд через залізницю. Встановлюють ці знаки перед залізничними переїздами поза населеними пунктами.

Знаки 1.31.1 – 1.31.3 встановлюють з правого боку проїзної частини дороги в напрямку руху транспортних засобів, а 1.31.4 – 1.31.6 – з лівого. Знаки 1.31.1 і 1.31.4 встановлюють на одному стояку з першими (головними) знаками – 1.27 і 1.28, знаки 1.31.3 і 1.31.6 - з другими (дублювальними) знаками 1.27 або 1.28, а знаки 1.31.2 і 1.31.5 – самостійно, на рівні відстані між першими і другими знаками 1.27 або 1.28.

1.29 «Одноколійна залізниця»

Попереджає про те, що попереду розташований не обладнаний шлагбаумом переїзд через залізницю з однією колією.

1.30 «Багатоколійна залізниця»

Попереджає про те, що попереду розташований не обладнаний шлагбаумом переїзд через залізницю з двома або більше коліями.

Знаки 1.29 – 1.30 встановлюють безпосередньо перед залізничним переїздом: за наявності світлової сигналізації на одній опорі зі світлофорами, а в разі її відсутності – не менш як за 20 м до найближчої рейки. Якщо перед залізничним переїздом встановлено знак 1.30 , водії після проїзду поїзда в одному з напрямків повинні переконатися у відсутності руху поїздів й іншими коліями і тільки після цього починати рух через залізничний переїзд.

Гаразд. Ось і пригадали.

Запитання:

А які світлофори призначені для регулювання руху через залізничні переїзди?

|Методичні розробки занять|Читати далі|



^^вверх^^