Відповідь:

Для регулювання руху через залізничні переїзди використовують транспортні світлофори з двома червоними горизонтально розташованими сигналами, що миготять навперемін.

Сигнали цих світлофорів мають такі значення:

миготливі червоні - забороняють рух транспортних засобів через переїзд;

миготливий біло-місячний - інформує учасників дорожнього руху про те, що світлофорна сигналізація справна, і дозволяє рух транспортних засобів за умови виконання спеціальних правил проїзду залізничних переїздів.

Коли біло-місячний сигнал відсутній, а червоні сигнали вимкнені, рух через переїзд не забороняється.

Якщо наявний біло-місячний і червоні сигнали вимкнено, це може свідчити про те, що світлофорна сигналізація не працює або несправна. Рух транспортних засобів через переїзд дозволено тільки після того, як водій переконається у відсутності поїзда, що наближається, тобто з додержанням спеціальних правил проїзду залізничних переїздів.

А яких саме правил, ми якраз сьогодні і будемо вивчати.

3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Отже, тема нашого уроку: «Рух через залізничні переїзди», яка включає наступні питання:

1. Різновидності залізничних переїздів. Вимоги правил безпеки і порядок руху транспортних засобів через залізничний переїзд.
2. Випадки, коли забороняється рухатися через залізничний переїзд.
3. Дії водія під час вимушеної зупинки на переїзді.
4. Порядок руху через залізничний переїзд сільськогосподарських, дорожніх та інших машин і механізмів.
5. Небезпечні наслідки порушення правил руху через залізничний переїзд.

4. Вивчення нового матеріалу.

1. Різновидність залізничних переїздів.

Вимоги правил безпеки і порядок руху

транспортних засобів через

залізничний переїзд.



Водії можуть перетинати залізничні колії лише на залізничних переїздах (рис. 1.1, 1.2).

Перетинання залізничних колій поза переїздом, тобто там, де не обладнані спеціальні настили, категорично заборонено, тому, що це призводить до пошкодження рейкових шляхів важкими типами транспортних засобів, або до непередбачуваної їх зупинки на коліях. Як наслідок, це тягне за собою дорожньо-транспортні пригоди з вкрай великою тяжкістю наслідків при зіткненнях залізничного рухомого складу з нерейковими транспортними засобами, затримки в русі потягів на час ремонту пошкоджених рейкових шляхів і насипу.

У зв’язку з тим, що гальмівний шлях поїзда, локомотива чи дрезини більший у декілька разів як у автомобіля, водії автотранспортного засобу, що рухаються через регульований або нерегульований залізничний переїзди повинні дати їм дорогу.

Під’їжджаючи до переїзду, а також починаючи рух після зупинки перед ним, водій зобов’язаний керуватися вказівками і сигналами чергового по переїзду (рис. 1. 3), положенням шлагбаума (рис. 1. 4), світловою, звуковою сигналізацією і дорожніми знаками (рис. 1. 5), дорожньою розміткою, а також переконатися в тому, що не наближається поїзд (локомотив, дрезина).

Правила дорожнього руху вимагають від водія нерейкового транспортного засобу при під’їзді до залізничного переїзду проявляти підвищену увагу й обачність.

При проїзді нерегульованих залізничних переїздів (без світлофорної сигналізації і без шлагбаума) водій повинен обов’язково зупинитися перед переїздом, щоб переконатися у відсутності потяга, що наближається. З особливою увагою водієві слід перетинати залізничні переїзди в темну пору доби, а також в умовах недостатньої видимості. Якщо визначити наявність або відсутність руху залізницею на безпечній відстані важко, водієві рекомендується зупинити транспортний засіб, а в окремих випадках вийти з транспортного засобу (якщо це не створить заторів у русі), щоб переконатися в можливості безпечно проїхати через переїзд.

Для пропуску поїзда, що наближається, і в інших випадках, коли рух через залізничний переїзд заборонено, водій повинен зупинитися перед:
дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінією) (рис. 1. 6);

дорожнім знаком 2.2 (рис.1. 7);

шлагбаумом чи світлофором так, щоб бачити сигнали (рис.1. 8), а якщо засоби організації дорожнього руху відсутні – не ближче 10 м до найближчої рейки (рис. 1. 9).

Даний пункт чітко вказує водію правильне і безпечне місце зупинки перед переїздом. За наявності знака 2.2 «Проїзд без зупинки заборонено», зупинка перед переїздом обов’язкова, незалежно від наявності руху залізницею. Знак 2.2 установлюється перед залізничними переїздами, що не охороняються таким чином, щоб водій, що знаходиться від переїзду на відстані 50 м, мав можливість бачити потяг на відстані не менше 100 м в обох напрямках від переїзду. Знак також може бути встановлений при виконанні робіт на переїзді. У цьому випадку він установлюється на відстані 10 м від найближчої рейки.

З метою забезпечення можливості вчасно побачити увімкнення заборонного сигналу або утворення затору, що змусить водія зупинитися безпосередньо на залізничних коліях, Правила вимагають рухатися через переїзд в один ряд (рис. 1. 10). Однак при багатосмуговому русі (за наявності дорожньої розмітки або знаків, які визначають кількість смуг) транспортні засоби, що рухаються по сусідніх смугах руху, можуть рухатися не змінюючи смуги руху (рис. 1. 11).

|Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|



^^вверх^^