Рух через переїзд забороняється якщо:
а) черговий по переїзду подає сигнал заборони руху – стоїть до водія грудьми або спиною з піднятим над головою жезлом (червоним ліхтарем чи прапорцем) або з витягнутими в сторони руками (рис. 2. 1).
Регулювання руху через переїзд здійснюється черговим по переїзду у випадку несправності засобів регулювання руху через переїзд, а також за інших обставин (наприклад, ремонт настилу тощо).
б) шлагбаум опущений або почав опускатися (рис. 2. 2).
Забороняється об’їжджати шлагбаум і в’їжджати на переїзд не тільки коли шлагбаум закритий, але і якщо він вже почав опускатися або підніматися.
в) увімкнено заборонний сигнал світлофора чи звуковий сигнал незалежно від наявності та положення шлагбаума (рис. 2. 3).
В якості основної світлофорної сигналізації передбачається один миготливий червоний вогонь або два поперемінно миготливі вогні. Другий варіант найбільш часто застосовується на залізничних переїздах нашої країни. В Україні застосовуються світлофори з одним біло-місячним і двома червоними сигналами. Увімкнені червоні сигнали забороняють рух через переїзд. Увімкнений біло-місячний сигнал інформує водіїв нерейкових транспортних засобів про те, що сигналізація справна і рух дозволено. Якщо положення шлагбаума на переїзді дозволяє проїзд нерейкових транспортних засобів, а сигнали світлофора забороняють рух, водії повинні керуватися сигналами світлофора.
г) за переїздом утворився затор, який змусить водія зупинитися на переїзді (рис. 2. 4).
Вимога цього підпункту зобов’язує водія уважно стежити за рухом транспортних засобів, що рухаються через переїзд в умовах щільного транспортного потоку, щоб вчасно виявити затор, який утворився попереду, що може призвести до вимушеної зупинки безпосередньо на залізничних коліях. Якщо змушена зупинка на переїзді не виключається, виїжджати на переїзд забороняється.
ґ) до переїзду в межах видимості наближається поїзд (локомотив, дрезина) (рис. 2. 5).
Дана заборона стосується нерегульованих залізничних переїздів або випадків, коли сигналізація на переїзді несправна. У будь-якому випадку обладнання залізничних переїздів.
У разі вимушеної зупинки транспортного засобу на переїзді водій зобов’язаний негайно висадити людей і вжити заходів для звільнення переїзду, а якщо це не вдається зробити, він повинен:
а) коли є можливість, послати двох чоловіків уздовж колій в обидва боки від переїзду не менш як на 1000 м (якщо одного, то в бік імовірної появи поїзда, а на одноколійних переїздах – у бік гіршої видимості залізничної колії), пояснивши їм правила подавання сигналу зупинки машиністу поїзда (локомотива, дрезини), що наближається (рис. 3. 1);
б) залишатися біля транспортного засобу і, подаючи сигнали загальної тривоги, вживати всіх заходів для звільнення переїзду (рис. 3. 2);
в) у разі появи бігти йому назустріч, подаючи сигнал зупинки (рис. 3. 3).
Виконання водієм викладеної в даному пункті послідовності дій у випадку вимушеної зупинки на залізничному переїзді дозволить машиністу потяга вчасно вжити заходів для його зупинки й уникнути зіткнення, або, у гіршому випадку, зменшити тяжкість наслідків такого зіткнення.
Сигналом зупинки поїзда (локомотива, дрезини) є круговий рух руки (у світлу пору – із шматком яскравої тканини або будь-яким добре помітним предметом, у темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з факелом або ліхтарем) (рис. 3. 4).
Сигналом загальної тривоги є серії звукових сигналів транспортного засобу, що складаються з одного довгого і трьох коротких сигналів.
Сигнал загальної тривоги подається з метою інформування працівників залізничного транспорту, водіїв транспортних засобів і інших осіб, що можуть знаходитися поблизу від переїзду і прибути для надання допомоги.
|Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|