4. Порядок руху через залізничний переїзд сільськогосподарських, дорожніх та інших машин і механізмів. Перегін тварин через залізничний переїзд.


Рух через переїзд сільськогосподарських, дорожніх, будівельних та інших машин і механізмів дозволяється тільки в транспортному стані (рис. 4.1).

Деякі сільськогосподарські, дорожні і технологічні машини, що мають низько розташовані робочі агрегати, обладнані пристроями для їхнього підняття під час руху таких машин по дорогах, щоб не пошкодити покриття дороги або рейки на залізничних переїздах. Тому водії таких машин зобов’язані під час проїзду залізничних переїздів забезпечити транспортне положення машин (підняти відвал бульдозера або навісний плуг у трактора, закріпити ніж грейдера тощо). Якщо ж неможливо забезпечити транспортне положення агрегатів цих машин, їх необхідно перевозити на спеціальній платформі (рис. 4.2).

Особливо небезпечний рух по переїзду громіздких машин і механізмів, що мають велику масу, які зупинившись на переїзді, можуть надовго зупинити рух поїздів. Саме тому, рух через переїзд великогабаритних, важких і тихохідних транспортних засобів (составів транспортних засобів), які утрудняють нормальну роботу поїздів і можуть пошкодити їх обладнання або контактний зв'язок, допускається тільки з дозволу начальника дистанції шляху залізничного переїзду.

Дозвіл начальника дистанції шляху потрібно отримувати на наступні види машин:

  • транспортні засоби, та інші самохідні машини, ширина яких більше 5 м або висота від поверхні дороги більш як 4,5 м (з вантажем або без нього);
  • автопоїзда, довжина яких перевищує з одним причепом 20 м, а з двома причепами і більше 24 м;
  • спеціальні транспортні засоби, що перевозять особливо тяжкі вантажі;
  • тихохідні машини, швидкість яких менше 8 км/год, а також сани-волокуші.

Забороняється самовільно відкривати шлагбаум або об’їжджати його, а також об’їжджати транспортні засоби, які стоять перед переїздом, коли рух через нього заборонено (рис. 4.3).

Стадо тварин дозволяється переганяти через переїзд тільки за достатньої кількості погоничів, але не менше трьох (рис. 4.4).. Переводити поодиноких тварин (не більше двох на одного погонича) необхідно лише за вуздечку, повід (рис. 4.5).

.

5. Небезпечні наслідки порушення правил руху через залізничний переїзд.


Для того, щоб зрозуміти всі небезпечні наслідки порушення правил руху через залізничний переїзд потрібно розглянути основні небезпечні ситуації, що можуть виникнути на цій ділянці дороги.

Отже, розглянемо одну з можливих ситуацій.

Дорогою з двостороннім рухом до нерегульованого залізничного переїзду, на якому видимість обмежена через лісонасадження, наближається легковий автомобіль, водій якого одразу виїздить на переїзд (рис. 5. 1). Тим часом до переїзду наближається пасажирський поїзд. У результаті може статися зіткнення.

Рис. 5. 1 Виникнення аварійної ситуації через обмежену оглядовість на під’їзді до нерегульованого залізничного переїзду

З огляду на те, що через лісонасадження водієві нелегко було переконатися у відсутності поїзда, який уже наближається, необхідно було зупинитися, в разі потреби вийти на переїзд, уточнити обстановку і тільки після цього прямувати через залізничний переїзд.

Давайте розглянемо ще один можливий випадок:

Водій легкового автомобіля під’їхав до нерегульованого залізничного переїзду, за яким утворився затор, і почав рух через нього. У зустрічному напрямку рухається колона автомобілів (рис. 5. 2).

Рис. 5. 2 Виникнення аварійної ситуації на переїзді під час затору у русі нерейкових транспортних засобів

Небезпечність цієї ситуації полягає втому, що водій легкового автомобіля не зможе вчасно проїхати залізничний переїзд і змушений буде зупинитися на ньому. Транспортні засоби, що прямують за легковим автомобілем, не дадуть йому змоги звільнити переїзд навіть за умови, що він застосовує задній хід. Водночас до переїзду може наближатися поїзд, що створює небезпечну дорожньо-транспортну ситуацію, яка призведе до зіткнення поїзда й легкового автомобіля.

Водій легкового автомобіля за такої ситуації не повинен був в’їжджати на переїзд, а мав зупинитися перед ним і поновити рух тільки тоді, коли звільниться проїзна частина за переїздом, що дасть можливість безпечно проїхати через нього, не зупиняючись.

5. Первинне застосування набутих знань.

(Учні працюють із тестовими завданнями)

Варіант №1

1. Сигналом зупинки поїзда служить:
1) Витягнута вперед рука.
2) Погойдування вгору і вниз витягнутою вперед рукою.
3) Круговий рух руки (у світлу пору – із шматком яскравої тканини, або будь-яким добре помітним предметом, у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості – з факелом або ліхтарем.
4) Піднята над головою рука з жезлом або червоним прапором.

2. На якій відстані від дорожньої розмітки «стоп-лінія» або дорожнього знаку «Проїзд без зупинки заборонено» повинен зупинитися водій для пропуску поїзда, що наближається?
1) Безпосередньо перед дорожньою розміткою «стоп-лінія» і (або) знаком.
2) 1,5 м.
3) 2,5 м.
4) 5 м.
5) 15 м.

3. Що повинен виконати водій негайно під час вимушеної зупинки транспортного засобу на залізничному переїзді?
1) Подавати сигнал загальної тривоги – серії з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів.
2) Висадити людей і вжити заходів для звільнення переїзду.
3) Бігти назустріч поїзду, подаючи сигнал зупинки – круговий рух руки.
4) Виконати дії, зазначені у відповідях 1,2 і 3.

|Методичні розробки занять|Попередня|Читати далі|



^^вверх^^